Sekcja Edytorska Naukowego Koła Polonistów Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie zorganizowała ogólnopolską konferencję studencko-doktorancką TYPOgraficznePRZESTRZENIE TEKSTU, która odbyła się w dniach 23–24 maja 2013.

Przed Konferencją ogłoszono konkurs na typograficzne opracowanie tekstu Emila Zegadłowicza pt. „Gawęda poety z typografem”. W ramach zgłoszenia należało zaprojektować i złożyć podany tekst oraz spełnić wymogi (np. zachować kolorystykę szarości). Podczas oceny projektów brano pod uwagę zarówno estetykę całości, jak i zgodność z zasadami typograficznymi.

Moja specjalizacja na studiach to edytorstwo, dlatego też postanowiłam, że poświęcę chwilę czasu, sprawdzę umiejętności i zaprojektuję swoją pracę (można ją obejrzeć TUTAJ).  Wczoraj ogłoszono wyniki podczas, których okazało się, że dostałam wyróżnienie i wraz z pozostałymi nagrodzonymi osobami otrzymam nagrodę książkową! Wręczenie nagród odbyło się podczas Konferencji, na której niestety nie mogłam się pojawić. Mam nadzieję, że nie będę musiała długo czekać na przesyłkę pocztową i już niedługo dostanę tę książkę w swoje łapki 😉

A mowa o książce autorstwa Małgorzaty Dawidek Gryglickiej pt. „Historia tekstu wizualnego. Polska po 1967 roku„. Na chwilę obecną nie mogę nic więcej o niej powiedzieć, ale obiecuję, że zaraz po otrzymaniu przesyłki napiszę o moich wrażeniach.

Więcej o książce na:

