Wraz z końcem czerwca mija właśnie pół roku istnienia tego bloga. A tym samym nadszedł czas na drugie podsumowanie Bookowni. Ponieważ w tym roku nie osiągnęłam szczególnie wybitnych osiągnięć czytelniczych, odeszłam od zaobserwowanej tradycji publikowania comiesięcznych podsumowań bloga. W zamian za to postanowiłam zestawić dane za mój drugi blogowy kwartał, licząc go od 1 kwietnia 2012 do wczoraj, czyli 30 czerwca 2013.

podsumowanie 2

Liczba przeczytanych książek w ciągu ostatniego kwartału – 7, a były to:

  1. Atlas Chmur” – David Mitchell, Bellona, 2006
  2. Z przejmującego zimna” – John le Carré, Świat Książki, 2008
  3. Moja historia czytania” – Alberto Manguel, MUZA, 2003
  4. Plotkara” (cz. 1) – Cecily von Ziegesar, Amber, 2003
  5. “Wielki Gatsby” – Francis Scott Fitzgerald, Libros, 2002
  6. Tożsamość Bourne’a” – Robert Ludlum, Amber, 2002
  7. „Plotkara. Wiem, że mnie kochacie” – Cecily von Ziegsar, Amber, 2003

Wśród nich ponownie znalazła się wyłącznie literatura obca – sześć książek jest współczesnych, natomiast jedna jest zaliczana do klasyki światowej literatury. Także jedna jest zbiorem esejów literackich i tzw. książką o książkach. Tematycznie, czytałam bardzo zróżnicowane pozycje. Od literatury dla młodzieży, przez książki kryminalno-sensacyjne, aż po fantastykę. Trzy książki były biografiami/posiadały wątki autobiograficzne.

Objawienie kwartału – Zdecydowanie będzie to „Moja historia czytania” Alberta Manguela (opinia tutaj), którą oceniłam, jako wybitną (9/10).

Bubel kwartału – To spotkanie z „Wielkim Gatsbym” F.S. Fitzgerlada. Niestety jest to dla mnie zupełnie przeciętna książka, która zawiodła moje oczekiwania i trochę żałuję czasu, który jej poświęciłam. (Recenzja wkrótce!)

Trochę statystyki:

  • Choć nie wszystkie książki zostały już przeze mnie oficjalnie ocenione to już mogę powiedzieć, że średnia ocena książek wyniosła 7/10, czyli czytałam bardzo dobre tytuły.
  • Łączna liczba przeczytanych stron to 2331, czyli średnio dziennie czytałam 25 stron. Jest to trochę słabszy wynik niż w 1/2013. Tym samym wyszło na to, że moje książki miały średnio po 333 strony.
  • Liczba opublikowanych postów na blogu to 29, z czego najwięcej, bo aż 11 napisałam w zarówno w maju, jaki i w czerwcu.
  • Liczba wejść na bloga w 2/2013 wyniosła 739, 7 osób subskrybowało treści, a 2 polubiły profil na Facebooku. Liczba dodanych komentarzy w tym czasie to 44. Dziękuję!

©podpis 2

