Stosik #4Powoli i z wielkim uporem kompletowałam ten stosik od końca czerwca, choć tak naprawdę większość książek trafiła do mnie w przeciągu ostatnich dwóch tygodni. A jest on wyjątkowy. Nie dość, że zawiera rekordową liczbę aż siedemnastu książek, to jeszcze po raz pierwszy nie ma wśród nich zdobyczy bibliotecznych. To jest dla mnie zupełnie niecodzienna sytuacja, bo zwykle bywało zupełnie odwrotnie. Tym razem królują świeżynki, czyli nowości rynkowe. Poza tym postanowiłam przełamać obcą hegemonię i nareszcie będę czytać także książki autorstwa polskich pisarzy.

Swoje skarby podzieliłam na:

Recenzenckie

Siedem książek otrzymanych od wydawnictw, z którymi udało mi się nawiązać współpracę – InRock, Rebis, Otwarte, Iskry oraz Academicus.

recenzenckie

  1. Brzechwa nie dla dzieci” – Mariusz Urbanek
  2. Dziewczyny atomowe. Nieznana historia kobiet, które pomogły wygrać II wojnę światową” – Denise Kiernan
  3. Pink Floyd. Moje wspomnienia” – Nick Mason
  4. Obnażeni. Prawdziwa historia Depeche Mode” – Jonathan Miller
  5. Florence + The Machine. Głos wszechmogący” – Zoë Howe 
  6. Lista marzeń” – Lori Nelson Spielman
  7. Zakład pogrzebowy przedstawia! Dobrze, że do nas trafiłeś” – Peter Wilhelm

Kupione

Książki, którym nie mogłam się oprzeć w księgarni, a także perełki, na które polowałam od dawna. Co ciekawe, wszystkie zostały zekranizowane.

kupione

  1. Park Jurajski” – Michael Crichton -> Znalazłam tę książkę na wyprzedaży i od razu postanowiłam ją kupić. Skuszona spektakularną ekranizacją autorstwa Stevena Spielberga jestem ciekawa oryginału, tym bardziej, że Crichtona cenię m.in. za serial Ostry Dyżur.
  2. Poradnik pozytywnego myślenia” – Matthew Quick -> Za rzadko myślę pozytywnie i może ta książka mnie tego nauczy 🙂 Poza tym słyszałam, że jest lepsza niż film i naprawdę warto sięgnąć po pierwowzór.
  3. Fight Club” – Chuck Palahniuk -> Niesamowity film, który według mnie zalicza się do absolutnej czołówki. Palahniuk jest na tyle cenionym pisarzem, że wypadałoby wreszcie zapoznać się z jego twórczością.
  4. Lęk i odraza w Las Vegas” – Hunter S. Thompson -> Na jej podstawie nakręcono Las Vegas Parano, który utkwił mi w pamięci do dzisiejszego dnia. Zakręcona wyprawa z tonami narkotyków… to musi być odjazdowa książka.
  5. Requiem dla snu” – Hubert Selby Jr -> Kilka lat temu obejrzałam film, który stał się moim numerem jeden. Od tamtej pory marzyłam tylko o jednym – mieć tę niesamowitą książkę na swojej półce. Po wielu trudach – w końcu się udało!

Wygrane

Książki wygrane w konkursie, który był zorganizowany na blogu Kulturalnie (pisałam o tym tutaj).

wygrane

  1. Dave Gahan. Depeche Mode” – Trevor Baker 
  2. W jaskini lwa” – Anne Holt
  3. Wszędzie śnieg” – Gregg Olsen

Pożyczone

Na koniec dwie książki pożyczone od moich czytających znajomych.

pożyczone

  1. Harry Potter i kamień filozoficzny” – J.K. Rowling -> Tak, nigdy nie czytałam Harrego Pottera i właśnie dojrzałam do tego, aby go poznać.
  2. Pan Lodowego Ogrodu” (cz.1) – Jarosław Grzędowicz ->  Chociaż fantasy nie jest moją ulubionym gatunkiem, to już od kilku miesięcy zamierzałam przeczytać tę książkę, która robiła furorę wśród moich znajomych.
