Przyszedł czas na trzecie już podsumowanie mojego bloga. Ponieważ w tym roku nie osiągnęłam szczególnie wybitnych osiągnięć czytelniczych, odeszłam od zaobserwowanej tradycji publikowania comiesięcznych podsumowań bloga. W zamian za to postanowiłam zestawić dane za mój trzeci blogowy kwartał, licząc go od 1 lipca 2013 do wczoraj, czyli 30 września 2013.

podsumowanie3

Liczba przeczytanych książek w ciągu ostatniego kwartału – 9, a były to:

  1. “Dracula” – Bram Stoker, Vesper, 2011
  2. Zakład pogrzebowy przedstawia! Dobrze, że do nas trafiłeś” – Peter Wilhelm, Academicus, 2013
  3. Anioły i Demony” – Dan Brown, Albatros-Sonia Draga, 2004
  4. “Lista marzeń” – Lori Nelson Spielman, Rebis, 2013
  5. Rzym” – Sari Gilbert, Michael Brouse, G+J, 2011
  6. Rzym. Sztuka i architektura” – Brigitte Hintzen-Bohlen, H.F. Ullmann, 2009
  7. Rzym i jego czarna arystokracja. Spacerownik historyczny” – Wojciech Ponikiewski, Agora, 2012
  8. Rzym. Top 10” – Reid Bramblett, Jeffrey Kennedy, Wiedza i Życie, 2004
  9. “Florence + The Machine. Głos wszechmogący” – Zoë Howe, InRock, 2013

Tym razem wśród nich znalazło się 5 książek beletrystycznych i 4 przewodniki. Książki beletrystyczne są wyłącznie z kręgu literatury obcej – cztery są współczesne, natomiast jedna jest zaliczana do klasyki światowej literatury. Poza tym po raz pierwszy miałam okazję przeczytać aż trzy nowości. Tematycznie, czytałam bardzo zróżnicowane pozycje. Od przewodników, przez książki obyczajowe, aż po horror i sensację. Oprócz tego, jedna książka jest biografią.

Objawienie kwartału – Dla mnie będzie to „Dracula” Brama Stockera, która jeszcze nie została przez mnie zrecenzowana. Nigdy nie podejrzewałam, że po ponad stu latach od pierwszej publikacji, ta książka nadal będzie zaskakiwać i trzymać w napięciu.

Bubel kwartału – Tym razem będzie nim przewodnik „Rzym. Top 10”, o którym pisałam tutaj. Jest to dobry punktowy i oszczędny w słowach przewodnik, w którym do pełni szczęścia zabrakło mi nieco obszerniejszych tekstów.

Trochę statystyki:

  • Choć nie wszystkie książki zostały już przeze mnie oficjalnie ocenione to już mogę powiedzieć, że średnia ocena książek wyniosła 7/10, czyli czytałam bardzo dobre tytuły. Średnia przewodników to 6/10.
  • Łączna liczba przeczytanych stron to 3464 (1950), czyli średnio dziennie czytałam 37 (21) stron. Tym samym wyszło na to, że moje książki miały średnio po 385 (390) stron. Ten najlepszy, jak dotąd wynik, zdecydowanie zawyżyły czytane przeze mnie przewodniki, dlatego w nawiasach umieściłam dane z ich pominięciem.
  • Liczba opublikowanych postów na blogu to 26, z czego najwięcej, bo aż 12 napisałam w lipcu.
  • Liczba wejść na bloga w 3/2013 wyniosła 1060, 13 osób subskrybowało treści, a 3 polubiły profil na Facebooku. Liczba dodanych komentarzy w tym czasie to 90. Dziękuję!

© podpis 2

