dzień 9Dzień 9 – Książka wielokrotnie przez Ciebie czytana

Z reguły nie czytam drugi raz książek, które już kiedyś przeczytałam. Nie wracam do nich nawet wtedy, kiedy mogę śmiało zaliczyć je do swoich ulubionych. Jednak od każdej reguły są wyjątki. Jednym z nich są baśnie i bajki dla dzieci, które czytałam kiedyś aż do momentu nauczenia się ich niemalże na pamięć. Natomiast drugim przypadkiem jest „Władca Pierścieni” J.R.R. Tolkiena.

Moje kilkukrotne wracanie do tej książki nie wynika z uwielbienia dla prozy Tolkiena. Mimo że czyta mi się ją dość przyjemnie to nigdy, nie udało mi się dotrzeć do absolutnego końca. Za pierwszym razem skończyłam na pierwszym tomie, po czym straciłam zapał na dalsze poznawanie przygód Frodo. Za drugim razem już dotarłam do połowy drugiego tomu i też z dziwnych przyczyn (których już nie pamiętam) nie kontynuowałam lektury. Ostanie moje podejście dotarło już nawet do trzeciego tomu, ale i tym razem nie skończyłam czytać „Władcy”. Kto wie, może kupno własnego egzemplarza, który od jakiegoś czasu stoi u mnie na półce, zmotywuje mnie do doczytania tej książki do końca. Kto wie.

