Wielkimi krokami zbliżają się Święta, a ja jak zwykle wszystko zostawiam na ostatnią chwilę. Uwielbiam kupować prezenty, choć nie ukrywam, że jest to dla mnie dość stresujące zajęcie. Chciałabym, aby każdy prezent był idealny i cieszył obdarowywaną osobę, a przez to mam mnóstwo pomysłów (tych lepszych i gorszych). Jednak zawsze w awaryjnych sytuacjach jestem wierna jednej zasadzie – jeśli nie wiesz, co kupić, kup… książkę!

Nie od dziś wiadomo, że najlepszym prezentem jest właśnie kawałek dobrej literatury. Jednak to, czy trafimy w gust obdarowywanego jest stąpaniem po cienkiej linie nad wielką przepaścią. Dlatego postanowiłam przedstawić Wam moje typy na świąteczne podarunki. Może chociaż trochę ułatwię Wam to zadanie. Przejrzałam propozycje wydawnictw i przeanalizowałam książki wydane w 2013 r. Po które warto sięgnąć, a które będą nietrafionymi prezentami? Oto moje subiektywne zdanie.

Biografie

         

Literatura faktu/historyczna

          

Literatura kobieca/obyczajowa

            

Kryminały/sensacyjne

   

Fantasy/fantastyka/horror

   

Książki dla młodzieży

      

Książki dla dzieci

   

Na koniec jeszcze kilka „złotych” porad, jak uniknąć nietrafionych prezentów książkowych:

  • Omijajcie szerokim łukiem wszelkie poradniki, które mogą urazić obdarowaną osobę. No bo, jak niby można taktownie wytłumaczyć, że książka „Schudnij 10 kg w 10 dni” nie znaczy, że uważamy tę osobę za puszystą.
  • Nie kupujcie przewodników i książek turystycznych.
  • Uważajcie z kupnem kolejnych części serii, jeśli nie macie pewności, że dana osoba posiada wcześniejsze tomy.
  • Kupujcie książki dopasowane do zainteresowań i potrzeb naszych najbliższych, gdyż często zdarza się, że podarunkiem jest to, co sami chętnie widzielibyśmy u siebie na półce.
  • A dla tych, którym naprawdę nie potrafimy wybrać czegoś interesującego, pozostaje tylko bon zakupowy do jednej z księgarń. Wtedy nie ma przynajmniej wątpliwości, co do trafności prezentu 😉
