Tagi

, , ,

“Ludzie to idioci!” – Larry Winget 

tytuł oryginału: People are idiots and I can prove it

przekład:Leszek Mokrzycki

liczba stron: 222

wydawnictwo: Druga Strona, 2013

moja ocena: 6/10 (dobra) 6 na 10

Nie czytam poradników. To jest moja czytelnicza zasada numer jeden. Według mnie ich lektura jest stratą czasu. Wszystkie tytuły traktują o tym samym, powielają pewne schematy i nie motywują do działania. Dlatego moglibyście zapytać, co w takim razie robi tutaj ta książka? Ano właśnie! Ostatnio znalazłam na naszym rynku pozycję, która przykuła mój wzrok. Co prawda jest to właśnie poradnik mający na celu zmianę naszego życia, ale podany w zupełnie inny sposób.

comic_book_larry-212x300„Ludzie to idioci!” to jedna z wielu książek amerykańskiego coacha i trenera motywacji, Larry’ego Wingeta. Autor, wdzięcznie nazywany „pitbullem rozwoju osobistego”, poprzez swój ostry sposób wyrażania porad, trafia w samo sedno. Nie owija w bawełnę, nie głaszcze po głowie, nie mówi, żeby szukać pozytywów w naszym szarym i beznadziejnym życiu. Wręcz przeciwnie – kopie leżącego! Winget pokazuje, że wszystkie nasze niepowodzenia to tylko i wyłącznie nasza wina. No bo jak inaczej wytłumaczyć bezsensowne trwonienie pieniędzy, a następnie martwienie się, że nie starcza nam do pierwszego. Albo jak chcemy żyć zdrowiej, trenować i dbać o sylwetkę, jeśli cały czas powtarzamy sobie, że zaczniemy „od jutra”.

Larry, jest brutalny, twardy i szczery… Ma wielkie serce i jeszcze większe jaja, ale za to zna sposób jak unikać ogromnych błędów.

– Neil Cavuto, Fox News

W tym poradniku od razu dostajemy ostrzeżenie, że autor nie poda nam gotowych rozwiązań na szczęśliwe życie. Za to otrzymamy wskazówki do zastanowienia się nad sobą samym. Winget prowadzi z nami dialog. Zwraca się w bardzo bezpośredni sposób, dlatego czujemy, jakby mówił wyłącznie do nas i omawiał konkretne nasze problemy. Jego motto brzmi: „Prawda boli; stąd właśnie wiesz, że to prawda!„.

Książka oprócz obnażania ludzkiej głupoty pozwala zastanowić się nad własnym postępowaniem. Sporo miejsca poświęcono na uzupełnianie zdań i wypełnianie pustych miejsc, wskazanymi refleksjami. To pozwala nam uporządkować nasze sprawy i kontrolować przebieg „naprawiania” własnego życia. Wystarczy chcieć, a każda uwaga Wingeta stanie się na wagę złota.

Sukces nie jest łatwy do osiągnięcia, ale każdy może zmienić swoje życie, zasady są proste. Trzeba tylko wyeliminować <<czynnik głupoty>> i zacząć działać.

Nie trzeba być wcale nieudacznikiem, żeby sięgnąć po ten poradnik. Wystarczy dojść do wniosku, że coś nam w życiu nie wyszło. Może to być mała, najmniejsza rzecz, jaka nas prześladuje i nie daje spokoju. Ja nie miałam takiego poczucia, a mimo to dzięki temu poradnikowi zyskałam więcej wewnętrznej siły i świadomości. Teraz już wiem, jakie działania podjąć, aby choć trochę polepszyć swój los.

Ocena poradnika jest „dobra” w stosunku do beletrystyki, jaką czytuję. Jednak gdybym miała oceniać ten poradnik na tle innych pozycji, z którymi kiedyś udało mi się zapoznać, to ocena byłaby zdecydowanie wyższa. Ta książka zasługuje na czołowe miejsce wśród tego typu literatury.

***

Książkę otrzymałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Druga Strona.

©podpis 2

