DSC_0597Zupełnie przypadkowo, w kolejnym stosiku ponownie znajdują się aż dwadzieścia dwie książki. Kompletowałam je mniej więcej od połowy lutego. Zdecydowana większość z nich została kupiona (po prawej), ale jest tez kilka książek, które otrzymałam dzięki uprzejmości wydawnictw. O niektórych z nich mogliście już przeczytać we wcześniejszych postach. Tym razem nie ma tutaj żadnych książek bibliotecznych. W ogóle zauważyłam, że coraz rzadziej odwiedzam biblioteki, a coraz częściej… księgarnie.

Recenzenckie

Siedem książek otrzymanych od wydawnictw, z którymi udało mi się nawiązać współpracę – Zysk i S-ka, Wydawnictwo Dolnośląskie, Muza, Iskry oraz Galeria Książki.

DSC_0599

  1. Korona śniegu i krwi” – Elżbieta Cherezińska
  2. Niewidzialna korona” – Elżbieta Cherezińska (przedpremierowo)
  3. Oczy pełne strachu” – Jarosław Jakubowski (przedpremierowo)
  4. Syn” – Jo Nesbø
  5. Krótka historia książek zakazanych” – Werner Fuld
  6. Christiane F. Życie mimo wszystko” – Christiane Felscherinow, Sonja Vukovic
  7. Krzyk Icemarku” – Stuart Hill

Kupione

DSC_0600

  1. Led Zeppelin. Kiedy Giganci chodzili po Ziemi” – Mick Wall -> Książka, którą już kiedyś miałam okazję przeczytać. Tym razem trafiła mi się w bardzo ładnym wydaniu z ciekawą okładką, dlatego nie umiałam jej sobie odmówić.
  2. Freddie Mercury. Biografia legendy” – Lesley-Ann Jones -> Tę książkę czytałam już kilka lat temu, więc wiedziałam, że warto ją mieć na swojej półce. Tym samym systematycznie poszerzam swoją kolekcję książek o zespole Queen.
  3. The Beatles” – Hunter Davies -> Kupiona przez zupełny przypadek, w tzw. szale zakupów na Warszawskich Targach Książki. Zupełnie nie wiem, czego się po niej spodziewać.
  4. Nawałnica mieczy. Krew i złoto” (cz.4) – George R.R. Martin -> Kolejna część Pieśni Lodu i Ognia do kolekcji.
  5. Morderstwo w Orient Expressie” – Agatha Christie -> Przez przypadek w saloniku prasowym trafiłam na pierwszy tom nowej kolekcji kryminałów Christie, które są sprzedawane w prenumeracie. Promocyjna cena okazała się niezwykle kusząca.
  6. Pod kopułą” – Stephen King -> Książka, którą już dawno chciałam przeczytać i teraz będzie ku temu najlepsza okazja.
  7. Misery” – Stephen King -> Stopniowo kompletując znane mi tytuły Kinga, przyszła pora i na tę książkę. Jeszcze z czasów dzieciństwa pamiętam film pod tym tytułem, który do tej pory wywołuje we mnie emocje.
  8. Wołanie kukułki” – Robert Galbraith (J.K. Rowling) -> Kryminał słynnej autorki Harry’ego Pottera. Jestem niezwykle ciekawa, czy książki dla dorosłych wychodzą jej równie dobrze, jak te dla dzieci i młodzieży.
  9. Policja” – Jo Nesbø -> Najnowsza (i ostatnia?) część cyklu o Harrym Hole, której jak dotąd brakowało mi na półce.
  10. Wayward Pines. Szum” – Blake Crouch -> Parę tygodni temu o tej książce był niezły „szum”. Gdzie nie spojrzałam, tam rewelacyjne opinie i porównania z historią Miasteczka Twin Peaks oraz Archiwum X. Jako, że obydwa seriale są dla mnie kultowe muszę sprawdzić na własnej skórze, czy fabuła Wayward Pines im dorównuje.
  11. Czarny dom” – Peter May -> Pierwsza część trylogii, którą polecili mi znajomi. Byli absolutnie zachwyceni stylem Maya, a to nie zdarza im się często. To musi być dobra książka!
  12. To” – Stephen King -> Chyba jedna z najbardziej popularnych książek Kinga, a przy tym jedna z najlepszych. To sprawia, że dość ciężko ją dostać, a ceny bywają absurdalne. Po dłuższym polowaniu udało się ją zdobyć, jednak wciąż marzy mi się nieco inne wydanie w twardej oprawie. Może kiedyś przyjdzie czas i na nie…
  13. Godziny” – Michael Cunningham -> Najpierw obejrzałam wspaniały film z doborową obsadą, który chwycił mnie za serce. Teraz przyszedł czas na książkę.
  14. Forrest Gump” – Winston Groom -> Któż nie zna filmowego Forresta Gumpa, którego świetne odegrał Tom Hanks?! Książki są równie zakręcone i potrafią wywołać uśmiech. Miałam okazję czytać je już parę lat temu i dlatego chciałam je zdobyć.
  15. Gump i spółka” – Winston Groom
