DSC_0999W ciągu ostatniego półrocza przybyło mi osiemnaście książek. Czy to dużo? Pewnie nie aż tak bardzo, ale mimo wszystko jednym z moich postanowień noworocznych jest ograniczenie ilości kupowanych książek. Chodzi zarówno o kwestie finansowe, jak i objętościowe. Niestety pieniądze przeznaczane na ten cel stopniały w ekspresowym tempie, tak samo jak półki w domu. Od teraz częściej będę chodzić do biblioteki i szerokim łukiem omijać wszelkie okazje, promocje i inne atrakcyjne ceny 🙂

Recenzenckie

Osiem książek otrzymanych od wydawnictw, z którymi udało mi się nawiązać współpracę – Zysk i S-ka, The Facto, Druga Strona i Al Reves.

DSC_09992

  1. Otwórz oczy, zaraz świt” – Mateusz Czarnecki
  2. Historia pewnej dziewczyny” – Lindsey Kelk
  3. Atomowy szpieg. Ryszard Kukliński i wojna wywiadów” – Sławomir Cenckiewicz
  4. Tajne akcje snajperów GROM” – Tomasz Marzec
  5. Cesarz disco polo” – Sławomir Świerzyński, Katarzyna Sielicka
  6. Skrzynia Władcy Piorunów” – Marcin Kozioł
  7. Jesteś bez grosza na własne życzenie!” – Larry Winget
  8. Twoje dzieci to Twoja wina!” – Larry Winget

Kupione

DSC_09991

  1. Wielcy zdrajcy. Od Piastów do PRL” – Sławomir Koper -> Kupiona przez zupełny przypadek w promocji jednej z sieci handlowych. Lubię zarówno taką formę, jak i tematykę.
  2. Afery i skandale Drugiej Rzeczypospolitej” – Sławomir Koper -> j.w.
  3. Druciarz, krawiec, żołnierz, szpieg” – John le Carre -> Czytałam już jedną książkę tegoż autora i mam ochotę na więcej. Jakiś czas temu oglądałam film pt. „Szpieg”, który do tej pory pozostał mi w pamięci. A jak wiadomo, książki z reguły bywają jeszcze lepsze!
  4. Dzieci z Bullerbyn” – Astrid Lindgren -> Ukochana książka z dzieciństwa, która wreszcie mogła trafić na moją półkę.
  5. Wiedźmy” – Helene Uri -> Wybrana na chybił trafił być może przekona mnie, że Skandynawia nie tylko kryminałem stoi.
  6. Zielona mila” – Stephen King -> Film kultowy, więc grzechem byłoby nie przeczytać książki. Tym bardziej, że powoli rośnie mi mini-kolekcja Kinga.
  7. To” – Stephen King -> Przy poprzednim stosiku, na którym także znalazło się starsze wydanie książki, pisałam: „Chyba jedna z najbardziej popularnych książek Kinga, a przy tym jedna z najlepszych. To sprawia, że dość ciężko ją dostać, a ceny bywają absurdalne. Po dłuższym polowaniu udało się ją zdobyć, jednak wciąż marzy mi się nieco inne wydanie w twardej oprawie. Może kiedyś przyjdzie czas i na nie…”. I przyszedł! Wydawnictwo postanowiło zrobić wznowienie, co bardzo szybko wykorzystałam i zakupiłam wymarzony egzemplarz.
  8. Zakazane gole. Futbol w okupowanej Warszawie” – Juliusz Kulesza -> Totalny (nomen omen) strzał. Czy do bramki? Tego jeszcze nie wiem.
  9. Pielgrzym” – Terry Hayes -> Poruszona wieloma zachwytami nad tym tytułem, postanowiłam powiększyć swoją biblioteczkę o kolejną „cegłę”. Nieprzypadkowo wybrałam tematykę szpiegowską, która oprócz mnie może także zainteresować bliskie mi osoby.
  10. Metallica. Wczesne lata i rozkwit metalu” – Neil Daniels -> Od prawie dwudziestu lat jestem wierną fanką zespołu. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że zaczęłam wielbić Metallikę mając zaledwie kilka lat. Dlatego też trafiając na ten tytuł w promocji musiałam go kupić.
