Trzeci rok istnienia bloga upłynął tak szybko, że nie zdążyłam się nawet porządnie rozkręcić, a już pracuję nad jego podsumowaniem. Mam świadomość, że harmonogram i regularność postów daleka była od ideału, ale jak co roku stawiam sobie za cel – poprawę w tej kwestii. Jeśli chodzi o ilość przeczytanych książek, niestety nie udało mi się pobić zeszłorocznego rekordu i ostatecznie skończyłam z 33 książkami na koncie (co i tak jest dla mnie satysfakcjonującym wynikiem). Rok kończę z brakiem miejsca na półkach i pustym portfelem. Przybyło mi niewiarygodnie dużo nowych tytułów! podsumowanie2015.jpg

33 książki przeczytane w 2015:

  1. Beksińscy. Portret podwójny” – Magdalena Grzebałkowska, Znak, 2014
  2. „Żywe trupy. Bez wyjścia” – Robert Kirkman, Taurus Media, 2011
  3. „Żywe trupy. Odnajdujemy siebie” – Robert Kirkman, Taurus Media, 2012
  4. „Wayward Pines. Bunt” – Blake Crouch, Wydawnictwo Otwarte, 2014
  5. „Gra o tron” – G.R.R. Martin, Zysk i S-ka, 2011
  6. „Uwikłanie” – Zygmunt Miłoszewski, W.A.B., 2014
  7. „Żywe trupy. Większy świat” – Robert Kirkman, Taurus Media, 2012
  8. „Studium w szkarłacie” – Arthur Conan Doyle [w:] „Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa” – Arthur Conan Doyle, Rea, 2014
  9. „Żywe trupy. Powrót do strachu” – Robert Kirkman, Taurus Media, 2013
  10. Uczta dla wron. Cienie śmierci” – G.R.R. Martin, Zysk i S-ka, 2015
  11. Uczta dla wron. Sieć spisków” – G.R.R. Martin, Zysk i S-ka, 2015
  12. „Znak czterech” – Arthur Conan Doyle [w:] „Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa” – Arthur Conan Doyle, Rea, 2014
  13. Marsjanin” – Andy Weir, Akurat, 2014
  14. „Lesio” – Joanna Chmielewska, Kobra Media, 2007
  15. „Gnój” – Wojciech Kuczok, W.A.B., 2003
  16. „Cujo” – Stephen King, Albatros, 2014
  17. „Metro 2033” – Dmitry Glukhovsky, Insignis, 2010
  18. „Imię róży” – Umberto Eco, Noir sur Blanc, 2012
  19. „Czerwone gardło” – Jo Nesbø, Wydawnictwo Dolnośląskie, 2010
  20. Dziecko Rosemary” – Ira Levin, Rebis, 2007
  21. „Oficer i szpieg” – Robert Harris, Albatros, 2014
  22. „Czarnobylska modlitwa” – Swietłana Aleksijewicz, Czarne, 2012
  23. Poczet cesarzowych Rzymu” – Aleksander Krawczuk, Iskry, 2006
  24. Poczet cesarzy rzymskich” – Aleksander Krawczuk, Iskry, 2011
  25. „Poczet faraonów” – Bogusław Kwiatkowski, Iskry, 2002
  26. „Starcie królów” – G.R.R. Martin, Zysk i S-ka, 2012
  27. Turniej cieni” – E. Cherezińska, Zysk i S-ka, 2015
  28. Pierwsze przygody Mikołajka” – R. Goscinny, J.J. Sempe, Nasza Księgarnia, 2015
  29. „Wiedźmin. Miecz przeznaczenia” – A. Sapkowski, Supernowa, 2014
  30. „Harry Potter i Książę Półkrwi” – J.K. Rowling, Media Rodzina, 2005
  31. „1Q84” (tom 1) – Haruki Murakami, MUZA, 2010
  32. „Zaginiony symbol” – Dan Brown, Sonia Draga, 2011
  33. „Duma i uprzedzenie” – Jane Austen, Świat Książki, 2015

Wśród nich znalazły się najróżniejsze pozycje: literatura postapokaliptyczna, literatura obyczajowa, literatura przygodowa, horrory, literatura historyczna… Jednak najwięcej przeczytałam książek kryminalno-sensacyjnych (takich, w których występuje wątek kryminalny), klasyki literatury oraz (co dziwne) fantastyki/fantasy. Przeważająca większość (28) to książki współczesne. Pięć książek należało do tzw. kanonu światowej literatury i jest zaliczanych do klasyków. Poza tym miałam okazję przeczytać 5 nowości, jakie pojawiły się na polskim rynku – były to książki recenzenckie. Przeważała twórczość zagranicznych pisarzy (24), przy 9 polskich autorach.

W tym czasie moja domowa biblioteczka wzbogaciła się ok. 150 nowości! Piszę „około”, bo ciężko mi zliczyć cały ten przybytek. Część z książek była własnym zakupem, a część prezentem od najbliższych oraz wydawców.

Zaczęłam kilka obiecujących serii, m.in. serię z Teodorem Szackim („Uwikłanie”), z Sherlockiem Holmesem („Księga wszystkich dokonań…”), z Wiedźminem („Miecz przeznaczenia”) oraz sagę Pieśni Lodu i Ognia George’a R.R. Martina.

Największe objawienia roku, które mnie urzekły to:

„Pierwsze przygody Mikołajka” R. Goscinny’ego i J.J. Sempe, „Marsjanin” A. Weira, „Gra o tron” G.R.R. Martina, „Beksińscy. Portret podwójny” M. Grzbałkowskiej, seria o Harrym Potterze, seria komiksów „Żywe trupy”

Z drugiej strony nieco rozczarowały mnie:

„1Q84” H. Murakamiego, „Duma i uprzedzenie” J. Austen, „Wiedźmin. Miecz przeznaczenia” A. Sapkowskiego, „Gnój” W. Kuczoka, „Lesio” J. Chmielewskiej

A teraz trochę statystyki:

Nie udało mi się ocenić wszystkich przeczytanych tytułów. Mimo to śmiało mogę powiedzieć, że czytałam bardzo dobre książki, ze średnią oceną 7,5/10. Łączna liczba przeczytanych stron to 15 326, czyli średnio dziennie czytałam 43 strony. Tym samym wyszło, że moje książki miały średnio po 465 stron. A wszystkie moje refleksje związane z czytelniczym życiem zapisałam w 29 postach.

Oby 2016 był jeszcze lepszy!

P.S. Ewo, dzięki za uzupełnianie bloga recenzjami nowości rynkowych dla dzieci i tworzenie Strefy młodego czytelnika (pominiętej w tym zestawieniu)!

