Tagi

, , , , ,

2355_moja_pierwsza_mitologia_2“Moja pierwsza mitologia. Księga II” – Katarzyna Marciniak

liczba stron: 288

wydawnictwo: Nasza Księgarnia, 2016

moja ocena: 8/10 (rewelacyjna)

8 na 10

Niedawno mogliście się zapoznać z moją recenzją tytułu „Moja pierwsza mitologia. Księga I” Katarzyny Marciniak. Dzisiaj chcę przybliżyć księgę II, która ponownie zabiera czytelnika w świat mitologii greckiej i rzymskiej.

„Moja pierwsza mitologia. Księga II” rozpoczyna się od wstępu, który stanowi nawiązanie do pierwszej części i jest wprowadzeniem do nowej lektury. Zaczyna się wkroczeniem ludzkości w wiek żelazny, który trwa do dzisiaj. Gdy tylko nastał ten niespokojny dla ludzkości okres, mieszkająca niegdyś na Ziemi bogini Astraja, postanowiła się wyprowadzić. Obserwować ją można na niebie w gwiazdozbiorze panny, gdzie czeka i patrzy, gdy na ziemi skończą się wojny i będzie mogła powrócić. Nie jest to jednak jedyny wątek książki.

W pierwszej części czytelnik poznawał przede wszystkim bogów greckich i ich imiona w mitologii rzymskiej. Opowieści były opowiadane przez zwierzęta związane w jakiś sposób z poszczególnymi bóstwami. W drugiej części historie są snute przez Owidiusza. Jest wiele magicznych opowieści o przemianach ludzi w rośliny i zwierzęta. Nie brakuje też historii o znanych herosach. W tej książce pojawiają się Dedal i Ikar, zachłanny król Midas i Narcyz. Przybliżony jest też świat umarłych Hadesa, czyli między innymi przeprawa przez Styks i kara Syzyfa. Zestawione opowieści są doskonale skomponowane i dobrze komponują się z pierwszą księgą.

Owidiusz przyszedł na koncert Minyand ubrany w swoją najlepszą, śnieżnobiałą togę – rodzaj stroju, który nosili Rzymianie. Poeta chciał być elegancki, skoro nietoperze miały śpiewać na jego cześć. Bez trudu odnalazł jaskinię sióstr tuż przy plaży, gdzie Keys i Alekyone przycumowali gniazdo. Tymczasem jednak plaża była pusta, a z jaskini nie dobiegał żaden dźwięk.

Obie Mitologie wyglądają podobnie. Znajduje się w nich wiele kolorowych ilustracji, przybliżone najpierw są mity i historie, których akcja rozgrywa się w świecie starożytnym. Następnie, dla dobrego zobrazowania, zamieszczone są także opowiadania, które toczą się współcześnie. Podobnie jak poprzednim razem, tak i teraz jestem zdania, że to doskonały pomysł na lekturę dla młodszych i starszych dzieci. Ze względu na ciekawą strukturę i zawartość książki, maluchy mogą zainteresować się historią i mitologią. Dlatego polecam wszystkim rodzicom, którzy chcą dbać o kreatywną edukację dzieci.

***
Książkę otrzymałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Nasza Księgarnia.

©ewa

